Sivut

perjantai 13. huhtikuuta 2012

Tutustumisreissu Pirkoon

Lähdin mukaan melko lyhyellä varoitusajalla: Maanantaina Juha soitti olisinko kiinnostunut lähtemään tiistaina mukaan.

Näimpä tiistaina lähdettiin >Juhan<, >Ninan< ja >Julian< kanssa klo 7 matkaan. (Myös toinen >Julia< tuli myöhemmin seuraksemme.)

Oli mukava nähdä toisenlaisia opetus- ja työtapoja.
 Työtilatkin olivat erilaiset kuin meillä. Oppilaita vähemmän, halli pienempi, yksi maalauskammio ja yksi opettaja.

Oikein positiivistä oli se, että meille oli riittävästi hommia.
Sen lisäksi isoja plussapalloja ropisee radiosta, joka soi hallissa ja kahvinkeittimestä.

Ilmaista kahvia! 8-D

Meilläpäin kahville on laitettu muistaakseni 60 sentin ryöstähinta!

Tiistai aloitettiin ripustamalla moottoripyörän katteita.


 Rasvanpoisto ja sen jälkeen maalaus.


Osiin tuli harmittavan paljon roskia, mutta hioimme niitä seuraavana päivänä 800 pehmeäselkäisellä. Niihin vedetään kuulemma vielä lakka päälle.

hiontaa 800:lla

Muita hommia: Nina sai työn alle vanteita...


... ja Julian kanssa me mattasimme minin osia 800 pehmeäselkäisellä.


Minin osiin ei mennyt paljoa aikaa ja seuraavana vuorossa oli hevöskärry.

Pohjatyöt oli tehty meille valmiiksi.

Suojaukset.


Mattaus.


Aluksi maalaattiin pienellä paineella kärryyn vaalean harmaa raita.



Seuraavana päivänä vedettiin raidoitusteipit harmaan päälle.



Mattausta ei tarvinnut kuulemma tehdä, kun edellisestä maalauksesta oli alle 24 tuntia. Siispä tummemman harmaa väri päälle.



Viimeisenä hommana maalatiin peräkärry. Saatiin itse päättää siihen sopiva väri.


Kuvia maalauksesta.





jee jee

Hannu opastaa

Lopputulos: asiallinen!


Kuten muillekkin tutustujista, itsellenikin tuli tiukka kuri aluksi shokkina. Kyllähän se ymmärrettävää sitten oli.

Ainoa negatiivininen asia minkä keksin(/huomasin) oli se, että maalivarastossa ei ollut silmähuuhdetta. Se oli sijoitettu opehuoneeseen, joka oli toisella puolella hallia. Itse on tottunut siihen, että hallissa on lähes kymmenen metrin välein silmähuuhdepullo seinässä.

Kaikki rakennuksen osastot liittyivät järkevästi autoihin: Oli mm. automaalaus, -asennus ja korikorjaus (ja paljon muuta)
Ja vielä järkevämpää on se, että myös maalareille opetettiin hieman korikorjausta kuten oikomista. Olisi hyödyllistä jos meilläkin olisi sellainen mahdollisuus.

Kaiken kaikkiaan oli mukava reissu :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti