Sivut

perjantai 16. syyskuuta 2011

Corvette, Konepeiton lakkaus


Siinä Corveten konepeitto värissä.


Suojaus vähän petti kun otettiin teippejä pois.


Onneksi maali oli vesiohenteista niin se lähti helposti poijes.


Hyvä tuli.


Vaihdettiin normaalit haalarimme ruiskutushaalareihin, jottei tulisi niin paljon pölyä ja roskaa lakattavaan pintaan.

Vähän oli kyllä häiritsevää sillä ruiskutushaalareita on vain kaksi kappaletta. Koot M ja XXL.
Sain sitten sen XXL kokosen, mikä oli kyllä ihan nappiin mulle. Se haaroväli ihan oikeasti roikkui polvissa.


Mutta ei kyllä kiristänyt mistään eikä rajottanut liikkumista millään tavalla!

Sitten lakkaamaan.
Lakkaa vedettiin kolme kerrosta. Ensin puolipinta ja heti perään täyspinta, sen jälkeen kaksi täyspintaa. Odotettiin aina joku 20min kerrosten välillä.


Pikku kömmähdys kävi kun yhdessä vaiheessa lakka loppui kesken. Piti äkkiä juosta tekemään lisää.


Lopputulos näytti ihan hyvältä...



...kunnes seuraavana päivänä huomattiin että pinta oli ihan täynnä pikku haihdutusrakkuloita.
Ne kuulemma tulee siitä jos pinnan ei ole annettu tarpeeksi haihtua kun alkaa vetämään seuraavaa kerrosta. Vaikka odotettiin aina se 20 min niinkuin meille sanottiin.


 Saimme aikaan myös pienen merimaiseman tyngän. Ei sen kuitenkaan väliä sillä pinta välihiotaan vielä.

Välihionta P1000:lla hiopaperille vesissä.




Niii ja sitten meillä kävi täälä ihmisiä oikein Saksasta asti! Vähäsen kävivät kattelemassa ja kyselemästä tästä meijän linjan opetussysteemistä. Mm. näistä haalari- ja tuutorointi käytännöistä.

Saatiin Sallan, Sonjan ja Matin kanssa kertoa mielipiteemme.
Onneksi niillä oli kuitenkin tulkki mukana niin ei tarvinnut yrittää englanniksi selittää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti