Sivut

keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Nissan Primera, pohja- ja hiomamaalia.

Tänään aamusta rasvanpoistin Nissanin ja pääsin maalaamaan korroosiota estävän tartuntamaalin(?). Maalia vetäistiin kohtiin joissa näkyi peltiä tai kittiä.


Tartuntapohjamaalin mattaannuttua, hioin sitä kevyesti karhunkielellä, jonka jälkeen oli hiomamaali vuoro.


(Tosin koska olen merimaisemien hyvä ystävä niin kyllähän nyt sellainen piti sinne alareunaan vetästä, harmi että piti sitten korjata se pois sieltä ennen hiomamaalia. :>)

Noin ikkääästi. Kaunis siitä tuli, oikein soma vaikka itse sanonkin.


Kun maali oli hiomakelpoista, hioskelin sitä #600 koneella.


 Ihmettelin että mitä ihmeen kikuroita siihen pintaan tuli kun hioin, mutta opettaja valaisi että maali on vielä tavallaan vähän "nihkeää". Tein Hondan katetta jonkun aikaa ennenkuin jatkoin hiomista.


 Lopulta hioin #800 :lla koko konepellin, ja osan etulokarista, loput lokarista karhensin karhunkielellä.


Huomena vuorossa on taas suojausta ja sitten sinistä maalia.

Kauheasti oli tänään juttua Corveten lakkauksesta: Aamun teoriatunnilla kerrottiin mitä tuleman pitää, ja iltapäivästä katsottiin miten homma oli sujunut. Teoriatunneilla olin mutta harmi etten juurikaan ollut näkemässä itse lakkausta.

Meniköhän se nyt niin että vetivät harson koko autoon, koska paikkamaalattuja kohtia oli niin paljon. Kun harson jälkeen olivat vetäneet vähän paksumman kerroksen, hyö odottelivat tunnin jonka jälkeen normaalikerros lakkaa.

 Olin vähän rontti, täytyy myöntää, ja nappasin > Sallan blogista < mustavalkoisen kuvan Corveten lakatusta pinnasta. (Aijjetttä! On kyllä silmiä hivelevät muodot!)

 
Katolla olleeseen rasvaiseen kädenjälkeen vedettiin aluksi vain harso, sillä jos olisi laittanut heti paksumman kerroksen -> rasva olisi hylkinyt sitä lakkaa = olisi tullut rakkuloita.

Roskia ilmeisesti tuli jonkun verran pintaan, vaikka kaikki olivat imuroineetkin haalarinsa.

Mutta rasvaisista kädenjäljistä ja roskista huolimatta saadaan huisin hieno polle American Car Show :n esille! 8-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti